torsdag 13. oktober 2011

feels like home!

Dykking på El Nido har vært helt fantastisk. Ikke bare dykkingen, men menneskene jeg har møtt via dykkingen. Submariner Diving Center tok meg virkelig inn i varmen og jeg tror til og med kapteinen på båten (ikke det at det sier dere så mye) synes det var litt trist da jeg dro. Jeg tilbrakte ganske mye tid på båten. Det ble fortalt mange grove vitser på tagalog, det vil si jeg bare regner med det på grunn av den sporadiske latterkrampen...
Lion fish, et av havets vakre skapninger.
Sea slug.. Etter noen dykk er det de små tingene som betyr noe.

En fantastisk gjeng og en fantastisk kveld!!!

JAA! Endelig soool! Av mine nesten tre uker på Filippinene hadde jeg 5 dager med sol! 4 av dem i El Nido.. Da syklonen var passert satte man utrolig pris på litt ekstra uv-stråling!
Pukka Bar. Karene i bildet dro jeg med fra Puerto Princesa til El Nido. Pablo (til venstre) er den mest randome fyren jeg har møtt. Et utrolig stort hjerte, og jeg må ærlig si at morsfølelsen min har aldri vært større! Og det er litt rart når man føler man må "beskytte" en kar på over tretti for omverdnen. :) Alt fra at en krabbe ikke heter "squid" på engelsk til at man må bruke solkrem! :D

The best guys I have met in a loooong time! Fytti! De fikk meg til å føle meg hjemme og var hovedgrunnen til at jeg synes det var urtrist å reise fra El Nido!

:D
Buko! Du kan være en kokosnøtt! :D
"Do you like Piña Colada? And getting caught in the rain..."



HONG KONG! And welcome to Isaks place! :D
Mitt lille rede i stuen til Isak (hvor jeg forsåvidt sitter nå og skriver). Det var utrolig hyggelig å se Isak. Og så er det morro å se hvordan Hong Kong er. Skal jeg være ærlig hadde jeg nok ikke klart å bo her.. Men det er en relativ cool atmosfære over hele øya. Sentrum er stappfull av folk, mens du kan se de grønne fjellene mange tar trekking-turen.
In HK-town!

Men så har du Lamma Island som ligger 20 min unna med en båt som får deg til å føle du er på Tusenfryd.. En qute liten "hippi-øy" som består av to "større" villages.. Turen mellom dem tar rundt halvvannen time, så jeg gikk til den ene og tilbake igjen.

I dag snakket jeg med en Hong Kongneser som sa at hun syntes HK var en ganske liten by.... :)
Arealet er kanskje ikke det største med tanke på antall innbyggere som bor her, but still...
The peak! Hong Kongs høyeste punkt.

Noe som betyr den 7 minutters lange togturen opp dit er relativt bratt.. Jeg står rett, men føler jeg er en del av Matrix...
Imorgen bærer det avgårde til Bangkok igjen. Lander midnatt og venter på Imrane som lander 6:15... Men men tanke på flommen der er det kanskje like så greit å bare henge på flyplassen ;) finne meg en god benk... But yeah.. Det var en liten oppdatering.. Så nå har du vel fått med deg det :)

2 kommentarer:

  1. :):) dykar værlden e fantassstisk

    SvarSlett
  2. Fantastisk! Ses om ikke lenge. Sitter og henger på flyplassen i Amsterdam. Klempå

    SvarSlett