tirsdag 20. september 2011

Welcome to Bangkok!

Da kom forste lille innlegg gitt. Det er alltid vanskelig aa skrive etter en stund, for det har skjedd saa mye...

Jeg kan vel starte med aa si at jeg nesten ikke kom med flyet fra Brussel. Jeg, som satt fornoyd i en bar og observerte den fulle nederlenderen som hadde mistet vennene sine danse litt for seg selv, horte visst ikke at de hadde ropt navnet mitt over hoytaleren flere ganger. Boarding stengte 20 min for avgang og jeg kom traskende rolig 10 min for... Da holdt de paa aa lete etter bagasjen min for aa ta en av flyet ;p. Men, etter et opprop over hoytaleren paa flyet om at alt var min feil saa floy vi avgaare.



Bangkok har alt.
Bangkok er kjent paa thai som "Krung Thep Maha Nakhon" som betyr "englenes by".
De kaosfylte gatene og markedene hvor det kryr av mennesker som skal selge deg mat og klaer er noe helt annet enn hva jeg er vandt med fra Brasil. I Bangkok tar det ikke slutt. I tillegg kommer scooterene som skal presse seg gjennom folkemengden. Det vel rundt 8,200 000 innbyggere i byen...






Thaimat er fantastisk! mmmmm... Jeg kastet meg ut i det forste dagen og spiste mat paa gaten. Det var saa sterkt at jeg tror uansett bakterier saa dode de av all chilien. Det har saa langt gaatt helt fint. Det er fantastisk god mat. Helstom hadde nok stengt alle bodene han kunne tenker jeg..

Vi kjorte til The lying Buddha eller "Temple of the Reclining Buddha" or in thai "Wat Phra Chettuphon Wimon Mangkhalaram Ratchaworamahawihan" i en Tuk Tuk (tuk-tuk-tuk-tuk... mhm). Artig. Det vil si at Tuk Tuk sjaaforer aer kjent for aa vaere litt mafia-preget og man messer ikke med dem, man maa ogsaa passe paa vesken sin naar det kjorer motorsykler forbi.

Wat Pho var fantastisk!



Sawadee Kah - Hallo
+
Kop Kuhn Kah - Takk
= det kommer man langt med :)
























Vi tok en baat langs The Chao Phraya river paa kveldstid. Det var niiiice. Det ble et lite disco paa baaten (harry nok), og da er det bare aa kaste seg ut i det og folge flowen.. "shake-shake". Hvis man ikke ville danse var det nok underholdning aa se paa alle indierne godt over 40 aar staa aa riste paa alt som kan ristes..



En ting jeg ikke klarer aa vende meg til var alle prostituerte og hvor mange thai-kvinner som legger ann paa eldre vestlige menn. Vi var ute for aa spille billiard og det var kanskje 70 mennesker i lokalet. Jeg var den eneste vestlige kvinnen der og resten av jentene var ladyboys og thaijenter. Jeg har ikke noe imot det saann generelt bare saa det er sagt, folk skal faa gjore som de vil, men alt er relativt.. ;)

Ah, jeg har masse mer aa skrive, men naa har jeg startet backpackingen i Philippinene. Her deler jeg rom med 6, men i natt var vi bare tre. David fra Italia og "husker-ikke-navnet-paa" fra Palau (ja Frida, jeg tenkte aa sende med deg kontakten hans, han er mega kul og random). So, we snakkes.

1 kommentar:

  1. Wiee! Låter som du har det bra.. vill också vara i Philli!!! KOS DEG! Saknar dig. Pusss

    SvarSlett